Obchodní podmínky

VŠEOBECNÉ OBCHODNÍ PODMÍNKY

Ze zákona máte nárok na 14 denní lhůtu pro odstoupení od smlouvy bez udání důvodu. Zároveň jediný platný způsob pro odstoupení od smlouvy, je řádné vyplnění a odeslání formuláře pro odstoupení od smlouvy.


I. Základní ustanovení
1. Tyto Všeobecné obchodní podmínky (dále jen „VOP“) upravují vztahy mezi smluvními stranami kupní smlouvy, kdy na straně jedné je prodávající - společnost Buy4Less s.r.o. se sídlem Vojtěšská 211/6, Nové Město, 110 00 Praha 1, IČ: 07178930, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, spis. značka C296064 (dále jen „prodávající“), a na straně druhé je kupující (dále jen „kupující“). Kupujícím je spotřebitel nebo podnikatel. Spotřebitelem je každý člověk, který mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu svého povolání uzavírá smlouvu s prodávajícím. Podnikatelem se pro účely VOP rozumí ten, kdo jedná v rámci své podnikatelské činnosti. Uvede-li kupující v objednávce své identifikační číslo, pak bere na vědomí, že pro něj platí pravidla uvedená ve VOP pro podnikatele.


2. Kupující podáním objednávky potvrzuje, že se před uzavřením smlouvy seznámil s těmito VOP, které zahrnují postup při reklamaci uvedený v čl. IV. a podmínky ochrany osobních údajů uvedené v čl. VI. a s VOP výslovně souhlasí, a to ve znění platném a účinném v momentě odeslání objednávky. Na smluvní vztah se použijí VOP, které se v době nákupu umístěné na webové stránce prodávajícího. Na požádání je prodávající obdrží na svoji emailovou adresu.


3. VOP se použijí jak na nákup zboží v obchodě, tak i přes internet.


II. Informace před uzavřením smlouvy
1. Ceny zboží jsou na webu provozovaném kupujícím uváděny včetně i bez DPH, včetně veškerých poplatků stanovených zákonem, nicméně náklady na dodání zboží nebo služby se liší podle zvolené metody a poskytovatele dopravy a způsobu úhrady.


2. V případě, že kupujícím je spotřebitel, má takový spotřebitel právo od smlouvy odstoupit pouze pokud dané zboží koupil distančním způsobem mimo obchodní prostory prodávajícího, tj. přes e-shop (není-li dále uvedeno jinak), a to ve lhůtě čtrnácti dnů, která běží od převzetí zboží, přičemž toto odstoupení musí v dané lhůtě zaslat písemně do emailu prodávajícího. Pokud si kupující objednal zboží přes e-shop a dané zboží bylo vyzvednuto na prodejně prodávajícího a kupujícímu bylo umožněno si zboží prohlédnout, tak se má za to, že zboží bylo koupeno v obchodních prostorách prodávajícího, to znamená, nikoliv distančním způsobem mim obchodní prostory prodávajícího, proto kupující nemá v daném případě právo od kupní smlouvy odstoupit. Kupující, který je spotřebitelem, však nemá právo odstoupit od smlouvy, pokud nemůže vrátit věc v stavu v jakém jí obdržel, ledaže má věc vadu, kterou kupující objevil až po otevření obalu nebo po použití, v takovém případě platí ustanovení o odstoupení pro vadu zboží.

3. V případě odstoupení od smlouvy ponese spotřebitel náklady spojené s navrácením zboží, a jde-li o smlouvu uzavřenou prostřednictvím prostředku komunikace na dálku, náklady za navrácení zboží, jestliže toto zboží nemůže být vráceno pro svou povahu obvyklou poštovní cestou.


III. Smlouva
1. Smlouvu uzavírá kupující na obchodě tak, že za vybrané zboží zaplatí a převezme si ho. Při nákupu přes internet kupující uzavírá kupní smlouvu tím, že požadované zboží vloží do košíku, a zaplatí nebo zvolí dopravu a způsobu úhrady.

2. Uzavřená smlouva je prodávajícím archivována po dobu nejméně dvou let od jejího uzavření, nejdéle však na dobu dle příslušných právních předpisů, za účelem jejího úspěšného splnění a není přístupná třetím nezúčastněným stranám. Informace o jednotlivých technických krocích vedoucích k uzavření smlouvy jsou patrné z těchto obchodních podmínek, kde je tento proces srozumitelně popsán.

3. Kupní smlouvou se prodávající zavazuje, že kupujícímu odevzdá věc, která je předmětem koupě, a umožní mu nabýt vlastnické právo k ní, a kupující se zavazuje, že věc převezme a zaplatí za ní prodávajícímu kupní cenu.

4. Prodávající si vyhrazuje vlastnické právo k věci, a proto se kupující stane vlastníkem teprve úplným zaplacením kupní ceny. Prodávající kupujícímu odevzdá věc, jakož i doklady, které se k věci vztahují, a umožní Kupujícímu nabýt vlastnického práva k věci/licenci v souladu se smlouvou.

5. Prodávající odevzdá kupujícímu předmět koupě v ujednaném množství, jakosti a provedení. Není-li ujednáno, jak má být věc zabalena, zabalí prodávající věc podle zvyklostí; nejsou-li, pak způsobem potřebným pro uchování věci a její ochranu. Stejným způsobem opatří prodávající věc pro přepravu. Dodá-li prodávající větší množství věcí, než bylo ujednáno, je kupní smlouva uzavřena i na přebytečné množství, ledaže je kupující bez zbytečného odkladu odmítl.

6. S ohledem na minimalizaci vzniku škod a zajištění bezproblémového zásobování si prodávající vyhrazuje právo dodat zboží kupujícímu, který si v rámci jedné objednávky a/nebo jednoho dne objednal zboží za celkovou hodnotu přesahující 50.000,- Kč vč. DPH, až po úplné úhradě celkové kupní ceny. Jakmile kupující uhradí celkovou kupní cenu zakoupeného zboží, prodávající provede expedici v souladu s požadavky Kupujícího stanovenými v objednávce.

7. Věc je vadná, nemá-li sjednané vlastnosti. Za vadu se považuje i plnění jiné věci a vady v dokladech nutných pro užívání věci. Právo kupujícího z vadného plnění zakládá vada, kterou má věc při přechodu nebezpečí škody na kupujícího, byť se projeví až později. Právo kupujícího založí i později vzniklá vada, kterou prodávající způsobil porušením své povinnosti.
8. Kupující věc podle možnosti prohlédne co nejdříve po přechodu nebezpečí škody na věci a přesvědčí se o jejích vlastnostech a množství. Nebezpečí škody přechází na kupujícího převzetím věci. Týž následek má, nepřevezme-li kupující věc, ač mu s ní prodávající umožnil nakládat.

9. Škoda na věci, vzniklá po přechodu nebezpečí škody na věci na kupujícího, nemá vliv na jeho povinnost zaplatit kupní cenu, ledaže prodávající škodu způsobil porušením své povinnosti.
Stránka 2 z 3

10. Při nákupu zboží přes internet kupující obdrží fakturu formou odkazu ke stažení faktury. Faktura obsahuje i podmínky kupní smlouvy vyjma těchto VOP. Kupující s tímto souhlasí. V případě zájmu o zaslání faktury v listinné podobě lze si jí vyžádat emailem. Při nákupu v obchodě obdrží kupující fakturu jako daňový doklad, která představuje kupní smlouvu.

IV. Odpovědnost prodávajícího – Reklamační řád
1. Prodávající odpovídá kupujícímu, že věc při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující věc převzal, má věc vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, takové vlastnosti, které prodávající popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné. Pokud nebude vyplývat z reklamy nebo popisu zboží něco jiného má se zato, že se jedná o použité zboží, tj. věc opotřebenou jejím obvyklým užíváním, nebo použitou věc. Vzhledem k tomu bere prodávající na vědomí, že nemá práva spojená s vadným plněním podle § 2165 občanského zákoníku a může připadnou vadu nárokovat v době platnosti smluvní záruky, která je uvedena v popisku zboží při nákupu přes e-shop a v případě prodeje v kamenném obchodně je sjednána mezi prodávajícím a kupujícím a je uvedena na záručním listu.

2. U zboží, na které se nevztahuje § 2167 občanského zákoníku (tj. jedná se nové a nepoužité zboží) může prodávající oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době dvaceti čtyř měsíců od převzetí.

3. Právo z vadného plnění kupujícímu nenáleží, pokud kupující před převzetím věci věděl, že věc má vadu, anebo pokud kupující vadu sám způsobil.

4. Má-li věc vadu, z níž je prodávající zavázán, a jedná-li se o věc použitou, má kupující místo práva na výměnu věci právo na přiměřenou slevu.

5. Je-li vadné plnění podstatným porušením smlouvy, má kupující právo pouze u nového zboží na odstranění vady dodáním nové věci bez vady nebo dodáním chybějící věci, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti věci, může kupující požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má kupující právo na bezplatné odstranění vady; na odstranění vady opravou věci; na přiměřenou slevu z kupní ceny; nebo odstoupit od smlouvy.

6. Je-li vadné plnění nepodstatným porušením smlouvy, má Kupující právo na odstranění vady, anebo na přiměřenou slevu z kupní ceny.

7.Kupující sdělí prodávajícímu, jaké právo si zvolil, při oznámení vady, nebo bez zbytečného odkladu po oznámení vady. Provedenou volbu nemůže kupující změnit bez souhlasu prodávajícího. Neodstraní-li prodávající vady v přiměřené lhůtě či oznámí-li kupujícímu, že vady neodstraní, může kupující požadovat místo odstranění vady přiměřenou slevu z kupní ceny, nebo může od smlouvy odstoupit. Nezvolí-li si kupující své právo včas, má práva jako v případě nepodstatného porušení smlouvy

8. Reklamace se provádí písemně emailem nebo osobně v obchodě prodávajícího. Při reklamaci je nutné předložit zboží a kupní smlouvu.

9. Neoznámil-li kupující vadu bez zbytečného odkladu poté, co ji mohl při včasné prohlídce a dostatečné péči zjistit, právo z vadného plnění nemá. Jedná-li se o skrytou vadu, platí totéž, nebyla-li vada oznámena bez zbytečného odkladu poté, co ji kupující mohl při dostatečné péči zjistit, nejpozději však do dvou let od převzetí zboží a u použitého zboží šest měsíců od převzetí zboží.

10. Zárukou za jakost se prodávající zavazuje, že věc bude po určitou dobu způsobilá k použití pro obvyklý účel nebo že si zachová obvyklé vlastnosti. Tyto účinky má i uvedení záruční doby nebo doby použitelnosti věci na obalu nebo v reklamě. Záruka může být poskytnuta i na jednotlivou součást věci. Záruční doba běží od odevzdání věci kupujícímu.

11. Kupující nemá právo ze záruky, způsobila-li vadu po přechodu nebezpečí škody na věci na kupujícího vnější událost.

12. Prodávající má třicet dnů na vyřízení reklamace ode dne sepsání reklamačního protokolu a předání zboží prodávajícímu.

13. Prodávající má povinnost sepsat reklamační protokol ihned po převzetí zboží od kupujícího.

V. Odstoupení od smlouvy
1. Spotřebitel má právo odstoupit od smlouvy ve lhůtě čtrnácti dnů od převzetí zboží při nákupu distančním způsobem mimo prostory kamenného obchodu tj. přes e-shop. Lhůta podle věty první běží ode dne převzetí zboží. Spotřebitel nemůže podle věty první odstoupit od smlouvy, pokud nemůže vrátit věc v stavu v jakém jí obdržel, ledaže má věc vadu, kterou kupující objevil až po otevření obalu nebo po použití, v takovém případě platí ustanovení o odstoupení pro vadu zboží.

2. Spotřebitel odstoupení musí zaslat písemně emailem nebo předat osobně v prodejně prodávajícího ve lhůtě určené pro odstoupení.

3. Jako podmínku účinnosti odstoupení spotřebitel zašle nebo předá prodávajícímu bez zbytečného odkladu, nejpozději do třech dnů od odstoupení od smlouvy, zboží, které od prodávajícího obdržel, a to na své náklady. Zboží by měl spotřebitel vrátit úplné, tj. včetně veškerého dodaného příslušenství, s kompletní dokumentací, nepoškozené, čisté, pokud možno včetně originálního obalu, ve stavu a hodnotě, v jakém zboží převzal.

4. Spotřebitel odpovídá prodávajícímu pouze za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné s ním nakládat s ohledem na jeho povahu a vlastnosti.

5. Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy řádně, vrátí mu prodávající bez zbytečného odkladu, nejpozději do pěti dnů od odstoupení od smlouvy, všechny peněžní prostředky, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem.


6. Kupující podnikatel není oprávněn odstoupit od kupní smlouvy, je-li hodnota zakoupeného zboží vyšší než 50.000,- Kč vč. DPH. Kupující podnikatel nemůže odstoupit od smlouvy, ani požadovat dodání nové věci, nemůže-li věc vrátit v tom stavu, v jakém ji obdržel.


VI. Bezpečnost a ochrana informací
Ve věci ochrany a zpracování osobních údajů kupujícího ze strany prodávajícího vycházíme z hlavních zásad Nařízení 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů (dále jen GDPR nebo Nařízení) a všech souvisejících zákonů. Nařízení je platné od 25. 5. 2018. Sbírané údaje dělíme do dvou kategorií: na straně jedné jde o údaje, které nám kupující poskytne přímo (např. při objednávání zboží), a na straně druhé o ty, které získáme aktivitou kupujícího (např. na webu informace k vydaným souborům cookies).

Náš přístup ke shromážděným osobním údajům je jednoduchý: pokud se osobním údajům nemůžeme vyhnout, nedržíme je po dobu delší, než je to nezbytné k dosažení účelů, pro které byly sebrány. A kde je to možné, přistupujeme k jejich anonymizaci nebo pseudonymizaci. Tento přístup je v souladu se zásadou omezení uložení, která zakotvuje povinnost vymazat nebo anonymizovat osobní údaje, pokud je už nepotřebujeme pro naplnění účelu jejich shromáždění.

Aktivní anonymizací naplňujeme zásadu účelového omezení (nezpracovávat osobní údaje za jinými účely, než za kterými byly shromážděny) a minimalizace jejich zpracování (zpracovávat pouze takové údaje, které jsou nezbytné pro dosažení stanoveného účelu). Po ukončení práv z kupní smlouvy (tj. například v případě prodeje nového nepoužitého zboží po 24 měsících od koupě zboží) má kupující právo na výmaz veškerých svých údajů z datových uložišť prodávajícího. Toto své právo musí kupující realizovat písemnou žádostí.

VII. Platební podmínky
1. Kupující akceptuje platební podmínky uvedené v tomto článku.


2. Zboží zůstává do úplného zaplacení a převzetí ve vlastnictví prodávajícího, avšak nebezpečí škody na věci přechází převzetím zboží kupujícím.


3. Fakturační údaje kupujícího nelze měnit zpětně po odeslání objednávky.

4. Prodávající si vyhrazuje právo nabídnout kupujícímu pouze vybrané způsoby platby dle vlastního uvážení.

5.Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku a zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně online; v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin.

6. Odstoupí-li kupující řádně od uzavřené smlouvy s prodávajícím vrátí Prodávající Kupujícímu peněžní prostředky, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Kupující je odpovědný za správnost údajů pro vrácení peněžních prostředků.

7. Platby online kartou se uskutečňují prostřednictvím systému Barion. Informace o kartě se nedostanou k obchodníkovi. Poskytovatel služeb Barion Payment Zrt je instituce pod dohledem Národní banky Maďarska a číslo licence je H-EN-I-1064/2013. 

VIII. Dodací podmínky
1. Prodávající zajišťuje či zprostředkovává způsoby dopravy dle aktuální dostupnosti jednotlivých služeb a s ohledem na kapacitu a dojezdové možnosti. V případě zásahu vyšší moci či výpadku informačního systému prodávající nenese zodpovědnost za opožděné dodání zboží.

2. Kupující je povinen bezprostředně při dodání překontrolovat spolu s dopravcem stav zásilky (počet balíků, poškození krabice) podle přiloženého přepravního listu.

3. Kupující je oprávněn odmítnout převzetí zásilky, která není ve shodě s kupní smlouvou tím, že zásilka je např. neúplná nebo poškozená. Pokud takto poškozenou zásilku kupující od přepravce převezme, je nezbytné poškození popsat v předávacím protokolu přepravce. Neúplnou nebo poškozenou zásilku je nutno neprodleně oznámit e-mailem na emailovou adresu prodávajícího, sepsat s dopravcem škodní protokol a tento bez zbytečného odkladu zaslat faxem, e-mailem, nebo poštou prodávajícího. Dodatečná reklamace neúplnosti nebo vnějšího poškození zásilky nezbavuje kupujícího práva věc reklamovat, dává však prodávající možnost prokázat, že se nejedná o rozpor s kupní smlouvou.


IX. Závěrečné ustanovení
Tyto Všeobecné obchodní podmínky včetně jejich součástí jsou platné a účinné od 15.7.2019 a ruší předchozí znění VOP včetně jejích součástí, přičemž jsou k dispozici v sídle a provozovnách prodávajícího nebo elektronicky na www.buyiphone.cz.

 

Pro platby převodem vždy využívejte účet 293292982/0300 a jako variabilní symbol uveďte vždy číslo objednávky.

Tento web používá soubory cookie. Dalším procházením tohoto webu vyjadřujete souhlas s jejich používáním.. Více informací zde.